S pomocí Freela na průmyslovce vznikají počítačové hry, webové stránky, databáze a dokonce i sociální sítě

S pomocí Freela na průmyslovce vznikají počítačové hry, webové stránky, databáze a dokonce i sociální sítě

Efektivita a snadnější řízení projektů. Takové jsou hlavní výhody aplikace Freelo, se kterou už druhým rokem pracují žáci IT oborů na naší škole. Konkrétně se s ní setkávají ve dvou předmětech, řízení projektů a poté v ročníkovém projektu. Využívání aplikace si kromě žáků pochvalují i pedagogové. 

V předmětu řízení projektů vytvořili první digitální projekty

Mezi první digitální miminka, která s využitím aplikace Freelo naši žáci tvořili, patřily především různé počítačové hry, databáze nebo webové stránky, které jsou spojeny do výsledného celku. Úspěšné projekty jsou zpřístupněné široké veřejnosti na stránkách: https://project-union.mzf.cz/projekty.php. Právě Project Union je další úspěšnou prací našich žáků. „Vytvořili platformu, kde mohou sdílet další projekty od jiných žáků. Jde o to, abychom vše pohodlně našli na jednom místě. Chtěli jsme vytvořit něco, co se bude podobat Superhrám nebo 1001hrám, ale pro školní potřeby. Tento předmět jsem vytvořil na základě rozvíjení studentské motivace, odbornosti a především jsem jim chtěl dát možnost realizovat své vize či cíle, proč nastoupili na obor IT,“ komentuje Ondřej Stejskal, jeden z pedagogů, který s aplikací Freelo pracuje. 

Do budoucna budou žáci pracovat s Kanbanem ve Freelu ještě více. „Chci zvýšit dotaci hodin pro tyto aplikace. Oceňuji intuitivnost aplikace, možnosti správy týmu a úkolů + tutoriály, které nám usnadní práci. Na nadcházející Ganttův diagram se také těším, rovnou nahradím staré platformy Freelem. Je vidět, že to opravdu funguje, protože noví žáci chtějí sami řídit projekt ve Freelu, i když jsem jim tuto možnost ještě ani neukázal. Aplikaci chci využít i u současných třeťáků,“ nastínil Ondřej Stejskal. 

Freelo pomáhá i při práci na ročníkovém projektu 

V tomto školním roce testujeme individuální využití znalostí SW inženýrství. „Příkladem může být právě jednoduchá tabulka Kanbana ve Freelu. Žáci maturitních ročníků v IT mají za úkol vypracovat odborný projekt. Pro lepší práci s časem, správu projektu a i náš vlastní pocit dobře odvedené práce používáme opět i Freelo, kdy nechceme nechat věci náhodě a samotný postup projektu jako jednotlivci sledujeme. Nejedná se tedy o týmový projekt, ale i tak nástroj Freelo pomůže,“ vysvětluje Ondřej Stejskal. 

Zároveň dodává, že díky zkušenostem z práce na ročníkovém projektu se žáci v aplikaci neztratí a dokáží řídit svůj projekt tak, jak se jim to nejvíce hodí. „Jako vedoucí ročníkového projektu už nyní vidím, že projekty řízené ve Freelu jsou na tom již nyní mnohem lépe, než projekty řízené stylem “času dost, …”. Pokud máte projekty, které jste ochotní svěřit žákům do rukou a nechat je pracovat a učit se na reálných problémech, stačí mne kontaktovat a domluvíme se. Zakázky, na které já například nemám čas, také dávám žákům jako projekty. Ti jsou mnohem spokojenější, pokud má jejich práce smysl a reálné výstupy,“ doplnil pedagog.